ART - Ara Mateix

ART - Ara Mateix:

* Joan Miró Fundació a Barcelona: l'exposició (Surrealisme a Gran Bretanya) inclou fotografies i dibuixos, pintures i escultures de Lee Miller d'alguns dels principals artistes surrealistes com: Max Ernst, Man Ray, Roland Penrose, Francis Picabia, Salvador Dalí, Joan Miró, i Pablo Picasso.

* Fundació MAPFRE - Exposició (pintura a la pregunta) de Barcelona - 'ofereix una anàlisi de les històries interrelacionades' de Pablo Picasso (1881-1973) i Francis Picabia (1879-1953).

Exposició "Velázquez i l'edat d'or" al Museu Caixa Forum de Barcelona. Es tanca al març de 2019.

Recomanem ArticketBCN: el passaport d'ART vàlid durant 12 mesos, donant-vos accés al Museu Picasso, al CCCB, al MACBA, a la Fundació Antoni Tapies, a la Fundació Joan Miró i al Museu Nacional d'Art de Catalunya.

* L'exposició actual a la Galeria d'Art Glynn Vivian a Swansea reuneix les relacions i els diàlegs entre poesia i art. Al llarg de la seva vida, Dylan Thomas va buscar oportunitats per treballar amb els altres i va créixer a la comunitat artística de Swansea al Kardomah Café de la dècada de 1930, amb poetes, pintors i músics com Vernon Watkins, Alfred Janes i Dan Jones.

* Museu Nacional de Cardiff - Exposició d'art - John Kyffin Williams (1918 - 2006), possiblement el pintor paisatgista més popular i prolífic de Gal·les del segle XX. Nascut a Llangefni, la carrera de Williams va ser de més de seixanta anys. El seu estil personal i distintiu es va centrar en el paisatge rural de Snowdonia, les seves cabanes i els seus agricultors. Williams va tenir una llarga història amb el Museu, tant com a artista com com a membre del seu comitè d'art durant molts anys des de principis dels anys seixanta. Aquesta pantalla explora aquesta relació a través d'obres d'art i material d'arxiu.

Amb motiu del 500 aniversari de la mort de Leonardo da Vinci, el Museu Nacional de Gal·les exhibirà dotze dels seus grans dibuixos. Són de la Col·lecció Reial que conté la millor col·lecció d'obres de Leonardo. (Del 1 de febrer al 6 de maig de 2019)

Charlotte Salomon va ser un artista jueu alemany amb centenars de pintures; ella també va morir quan tenia 26 anys a Auschwitz, a mans dels nazis. I ara, una nova exposició porta per primera vegada algunes de les seves peces més famoses a Barcelona.

Aquí, al Monestir de Pedralbes es recullen més de 200 pintures de la seva obra més gran en una exposició del mateix nom, anomenada "Vida? O el teatre?